Прокоп’як Віра Богданівна

 

 

Доцентка кафедри сценічного мистецтва і хореографії,

кандидатка мистецтвознавства

 

ORCID

GOOGLE  АКАДЕМІЯ

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Народилась 25 червня 1991 року в м. Городенка (Івано-Франківська область).

Випускниця  кафедри театрального та хореографічного мистецтва Інституту мистецтв ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» 2012 року (спеціальність – «Театральне мистецтво», кваліфікація – «Режисер естради і масових свят»).

У 2012 – 2017 рр. навчалася в аспірантурі ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» за спеціальністю 26.00.01 – теорія та історія культури (мистецтвознавство). У 2020 р. захистила кандидатську дисертацію під науковим керівництвом кандидата історичних наук, професора А. В. Грицана. З 2012 року працює асистентом кафедри театрального та хореографічного мистецтва (з 2017 року – кафедра сценічного мистецтва і хореографії). У 2019 р. обіймала посаду заступника директора з навчально-виховної роботи і міжнародного співробітництва Навчально-наукового інституту мистецтв ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

  1. Kvetsko O., Vasiruk S., Kyrylchuk N., Kukuruza N.,  Prokopiak V. Crossroads of arts: intercultural dialogue of choreographic and theatrical practices of the ukrainian diaspora in the second half of the 20th century. Brazilian Journal of Education, Technology and Society (BRAJETS). 2024. V. 17, No SE3, pp. 267-277.  DOI: https://doi.org/10.14571/brajets.v17.nse3.267-277
  2. Грицан Н.В., Прокоп’як В.Б. Поетичний театр як школа формування творчої особистості актора. Мистецтво у нелінійному просторі : збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції / редкол.: З. М. Стельмащук (гол. ред.) та ін. Тернопіль: ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2023. С.225-227
  3. Hrytsan A., Hrytsan N., Osadchuk T., Prokopiak V., Vasyliuk (2022). The formation of the etno-cultural competence of future actors. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Special Issue 12/01/XХVІІ, pp. 19–21.
  4. Прокоп’як В.Б. Мовно-голосовий тренінг як важливий інструмент підготовки професійних акторів в сучасному освітньо-мистецькому просторі. Cultural studies, art history and musicology in the system of EU modern education: scientific and pedagogical internship proceeding, June 27 – August 7. Wloclawek, Republic of Poland, 2022. С.34-38
  5. Прокоп’як В. Українська театральна культура Галичини періоду окупації (1941–1944 рр.): дис. … канд. мист.: 26.00.01 – теорія та історія культури (мистецтвознавство). Івано-Франківськ, 2020. 214 с.
  6. Прокоп’як В. Українська театральна культура Галичини періоду окупації (1941–1944 рр.): автореф. дис. … канд. мист. Івано-Франківськ, 2020. 16 с.
  7. Прокоп’як В. Діяльність українських професійних театрів Станіславщини періоду німецько-фашистської окупації (1941-1944 рр.). Війна змінила все. Станіславів і Станіславівщина у період війни, окупації і «визволення» 1939-1945 / наук. ред. Адам А. Останек, Петро Гаврилишин. Варшава – Івано-Франківськ, 2019 р. Т. 2 : Адміністрація – Культура. С. 195–208.
  8. Прокоп’як В. Підготовка театральних кадрів у Галичині (1941–1944 рр.). Культура України. Серія: Мистецтвознавство.: зб. наук. пр. / за ред. В. М. ШейкоХарків : ХДАК, 2018. Вип. 59. С. 163–176
  9. Прокоп’як В. Театральне мистецтво у Галичині періоду німецької окупації (1941‒1944 роки)): джерела дослідження. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство / за ред. О. С. Смоляка. Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2017. № 2 (Вип. 37). С.142–152.
  10. Прокоп’як В. Аматорський театральний рух як чинник національно-культурного життя Галичини періоду німецької окупації (1941–1944). Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство / редкол.: П. Герчанівська, О. Самойленко, А. Кравченко та ін. Київ : Міленіум, 2016. Вип. 1 (6). С. 113–119
  11. Прокоп’як В. Роль українських організацій та фахових об’єднань у діяльності національних професійних театрів Галичини періоду німецької окупації (1941–1944 рр.). Spheres of C Journal of Philology, History, Social and Media Communication, Political Science, and Cultural Studies / Ed. by Ihor Nabytovych. Lublin : Maria Curie-Sklodovska University, 2014. Vol. 8. P. 403–412.
  12. Прокоп’як В. Політика німецької окупаційної влади щодо українських професійних театрів у Галичині (1941–1944 рр.). Всеукраїнський науковий і культурно-просвітній краєзнавчий часопис «Галичина» / редкол.: М. Кугутяк, І. Райківський, О. Єгрешій та інІвано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2013. Ч. 24. С. 326–331

Член Національної спілки театральних діячів України.

Член Вченої ради Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Стипендіатка Президента України у сфері театрального мистецтва (УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №837/2023 Про призначення стипендій Президента України для молодих письменників і митців у сфері музичного, театрального, образотворчого, хореографічного, естрадно-циркового мистецтва)

У 2024 році була обрана до складу галузевої експертної ради (ГЕР)  галузі знань 02 “Культура і мистецтво” (спеціальність 026 “Сценічне мистецтво”)

Лауреат І премії Всеукраїнського конкурсу читців імені Т. Г. Шевченка (м. Київ, 2007 р.), лауреат ІІ премії Першого обласного конкурсу молодих акторів Оксани Затварської (м. Івано-Франківськ, 2011 р.). Як сценарист, режисер і ведуча неодноразово брала участь в університетських, міських та обласних мистецьких заходах – День Знань, День університету, концерти дуету акордеоністів “Концертіно”, Всеукраїнський конкурс молодих вокалістів імені Ірини Маланюк, 15-річчя Інституту мистецтв та ін.

Автор сценарію і режисер-постановник обласного літературно-мистецького дійства “Мамо, ти найдорожча за усіх” (творчий консультант – заслужений діяч мистецтв України, професор А.В.Грицан)