12 березня стартували майстер-класи з акторської майстерності, які проводить НСТДУ у партнерстві з Сумським національним театром ім. М. Щепкіна.
Учасниками школи стали студенти кафедри: Ольга Стрельбіцька (2 курс), Дарія Сак (2 курс), Володимира Вірстюк (4 курс), Владислав Гродзіцький (4 курс)
Голова спілки Богдан Струтинський: “Це не перший освітній проєкт Спілки, який реалізується в Сумах, але вперше Школа відбувається у Сумському національному театрі Щепкіна. Щиро вдячний очільнику театру за запрошення і за чудову організацію. Школи НСТДУ – це завжди про відкриття, про новий досвід і про подальшу співпрацю. Впевнений, що Ігорю Білицю є чим поділитися з учасниками школи, є чим здивувати і зачепити”.
Планувалися тренажі протягом трьох днів від двох тренерів, але Тетяна Кобзар занедужала, тож учасники отримали більше воркшопів, теорії і практик з акторської майстерності від режисера, актора і драматурга Ігоря Білиця.
Сергій Дорофєєв, очільник Сумського національного театру: “Ми дуже вдячні Національній спілці театральних діячів України за те, що ми разом проводимо Школу. Також вдячні учасникам, що ви приїхали до нас, бо “Суми” зараз звучить дуже страшно через те, що ми знаходимося дуже близько від кордону. Так, у нас багато тривог, але, тим не менш, між цими тривогами ми продовжуємо працювати, створювати вистави”.
У перший день Ігор Білиць знайомив учасників з альтернативними методами роботи актора над собою, з методом Актантної моделі. Тренер провів вправи на знайомство, icebreaking вправи, тренажі з голосом, диханням, на вимову. Відбулася теоретична та практична робота з регістрами.У перший день тренер з учасниками розібрали метод Алєксєєва і чому він не працює. А наприкінці, після знайомстав з різними альтернативними техніками і практиками, кожен озвучив власну систему, на яку він опирається, коли створює образ і працює у виставі. Часто повторювалася думка про важливість навчитися працювати з парнером на сцені.
Другий день був зосереджений на режисерському мисленні актора. Ігор Білиць провів тренаж за методом Moving Academy for Performing Arts, вправи на присутність тіла, як засобу вираження внутрішнього стану виконавця, вправи на композиційне мислення.
Далі відбулася робота в трійках над Актантною моделлю в процесі адаптації драматичного тексту в дієву модель для акторського виконання, показ етюдів.
Третій день Школи НСТДУ був присвячений акторській інтуіції та спонтанності, тому було багато різних вправ на їхній розвиток. Виконували також вправу на дихання “Миколка”, яка стала улюбленою за три дні і перетворилася на справжній батл. Також було багато обговорень, підведення підсумків.
Ця Школа, мабуть, була однією з найекстримальніших: учасникам часто доводилося спускатися в укриття через повітряні тривоги (від 10 до 15 на день), тренеру адаптовувати заняття до підвального приміщення, змінювати на ходу план проведення воркшопу. Тим не менше, ніхто не покинув заняття – усі залишилися до кінця Школи.